48 timers regel

Ugentlig arbejdstid må ikke overstige 48 timer

11.04.2017

Arbejdsmiljø loven tilskriver at man ikke må have en gennemsnitlig arbejdstid på over 48 timer pr uge (syv dages periode) i 4 sammenhængende måneder (se definition hos Arbejdstilsynet).

Det vil sige at dine medarbejdere ikke må arbejde mere end 48 timer i snit når man ser på en 4 måneders periode.

Ved at bruge et tidsregistreringssystem som TimeMap kan du sikre at jeres virksomhed overholder 48 timers reglen. Når medarbejderne stempler ind og ud har du styr på hvornår de arbejder og du kan med TimeMap's indbyggede funktioner få en liste over hvornår og hvor længe en medarbejder har været på arbejde i en sammenhængende periode på 4 måneder.

Tidsregistrering er en glimrende værktøj til at sikre at I overholder Arbejdsmiljø loven, men har du tænkt på at der også er en række optimeringer og besparelser ved at benytte TimeMap?

Emner: 48 timer 48 timers regel arbejdsmiljø arbejdstid 48 timers arbejdsuge Arbejdstidsloven Arbejdstid pr uge